راه اندازی شهرک تخصصی سیر در همدان 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان بر پیگیری راه‌اندازی شهرک تخصصی سیر بعد از ثبت جهانی این محصول تاکید کرد.

اسدالله ربانی‌مهر گفت: جشنواره سیر امسال باید با کیفیت بهتر و با همکاری مردم، بخش خصوصی و تشکل‌ها و تعاونی‌های فعال حوزه کشاورزی برگزار شود و دستگاه‌های اجرایی نقش حمایتی داشته باشند.

او افزود: جشنواره سیر اقدام بزرگی در جهت معرفی سیر و تاثیرگذار در حوزه فرهنگی، اقتصادی و گردشگری است و استقبال هر سال بیشتر از سال قبل است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان تاکید کرد: انتظار است رسانه‌ها نگاه ویژه‌ای به جشنواره سیر داشته باشند و به صورت ویژه اخبار آن را منعکس کنند، متولیان اجرایی نیز از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند.

ربانی مهر تصریح کرد: جشنواره سیر برنامه ثابت سالیانه است که فصل تابستان در منطقه سولان برگزار می‌شود و بعد از آن موضوع شهرک تخصصی سیر را پیگیری می‌کنیم.

او گفت: ثبت جهانی سیر کمک بزرگی به توسعه کشاورزی و محصول سیر در همدان بود چراکه مسائل مهم و مشکلات کشاورزی این منطقه پیگیری ویژه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان افزود: باید در حوزه سیر از ظرفیت اتاق بازرگانی، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشکده کشاورزی و تشکل‌ها و تعاونی‌های کشاورزی استفاده کرد تا در تولید و فروش این محصول ارزشمند روش‌های علمی مد نظر قرار گیرد. 

ربانی مهر تاکید کرد: عملکرد مدیران شهرستان در حوزه تخصصی بالاخص در حوزه اقتصادی، اشتغالزایی، جذب تسهیلات، حمایت از تولید و برگزاری جشنواره‌ها ارزیابی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار